REAL

Minőségi közszolgálat a versenyképesség, a fenntarthatóbb, ellenállóbb társadalom és gazdaság szolgálatában = Quality public service for the competitiveness, the sustainable and resilient society, and the economy

Uzsák, Katalin (2022) Minőségi közszolgálat a versenyképesség, a fenntarthatóbb, ellenállóbb társadalom és gazdaság szolgálatában = Quality public service for the competitiveness, the sustainable and resilient society, and the economy. PRO PUBLICO BONO - MAGYAR KÖZIGAZGATÁS, 10 (1). pp. 30-45. ISSN 2063-9058 (nyomtatott); 2786-0760 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
03_uzsak_30-45_PPB_2022_1.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (212kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt több mint tíz év közigazgatási reformja, a folyamatos fejlesztések, az állandó innováció meghozta az eredményét, az újjászervezett területi közigazgatási rendszer megállta a helyét. A pandémiás időszak alatt beigazolódott, hogy a közigazgatás jól szervezett, a kormányhivatalok pedig képesek arra, hogy a napi feladataik mellett a Kormány egészség- és társadalompolitikai céljait is végrehajtsák. A járványhelyzet számos, korábban megkezdett fejlesztést felgyorsított, elsősorban az online ügyintézés terén. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a jövőben háttérbe szorulna a személyes ügyintézés lehetősége. Már csak azért sem, mert jól tudjuk, milyen nagy az igény a személyes kapcsolatokra. Az emberek bíznak a kormányhivatalokban, kormányablakokban, járási hivatalokban dolgozó kollégáinkban, és ezt a bizalmat tovább szeretnénk erősíteni. Jövőbeli célkitűzés, hogy egy olyan közigazgatási rendszer működjön, amely folyamatosan képes alkalmazkodni a változásokhoz és elkötelezett az élen járó technológiák bevezetése mellett az állami közszolgáltatások terén. = The public administration reform of the last more than 10 years, the persistent developments and the innovation have been fruitful, the re-organised territorial public administration system met the expectations. During the COVID-19 pandemic, the public administration proved to be well-organised, and the metropolitan- and county government offices were able to implement the government’s health- and social policy objectives besides their everyday tasks. The pandemic accelerated many of the ongoing development processes, mostly in the field of online administration. However, it does not mean that the possibility of in-person administration would be pushed to the background. Not least because, we all know exactly how much the personal connections are needed. Customers trust public servants working in the metropolitan- and county government offices, the government windows and the district offices. At the same time, we would like to strengthen this trust further. One of the main objectives for the future is to operate a public administration system which is continuously able to adapt to changes and committed to introduce emerging technologies in the state public services.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 29 Jul 2022 08:54
Last Modified: 29 Jul 2022 08:54
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/145375

Actions (login required)

Edit Item Edit Item