Kincses, Áron and Tóth, Géza (2014) GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész. Közlekedéstudományi Szemle, 64 (5). pp. 4-17.
|
Text
KTSZMegjalatt.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az elérhetőségi modellek leggyakrabban alkalmazott típusai gravitációs analógián alapulnak. Ezekben a modellekben a kutatók különböző típusú ellenállási tényezőket használnak, de mélyebben ritkán indokolják meg azt, hogy miért éppen az adott típust választották a konkrét kutatáshoz. A másik probléma az ilyen típusú elemzésekkel az, hogy a szerzők sok esetben azt sem írják le pontosan, hogy az adott, kiválasztott modell esetén hogyan határozzák meg a számításokhoz használt konkrét konstansokat. Így az eredmények csak korlátozottan fogadhatók el, hiszen azok az olvasó számára nem reprodukálhatók. Végül egy további fontos problémának tartjuk azt, hogy a modellek eredményét ritkán szembesítik a valós (például forgalmi) adatokkal, így az sem derül ki a számításokból, mi történne,, ha egy másik modellt alkalmazna az elemző. Tanulmányunkban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakrabban használt modelleket, ellenállási tényezőket megvilágítva a használhatóságuk lehetőségeit és korlátait konkrét magyarországi példákon keresztül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TE Highway engineering. Roads and pavements / közlekedésmérnöki, útépítési technika |
Depositing User: | dr. Géza Tóth |
Date Deposited: | 12 Sep 2014 10:46 |
Last Modified: | 09 Sep 2020 14:08 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/14849 |
Actions (login required)
Edit Item |