Iványi, Márton Pál (2019) A számítógép-alapú kommunikáció nagyhatalmi és nagyvállalati perspektívái, geopolitikai és nemzetközi politikai gazdasági dimenziói (State and corporate perspectives on computer-based communication and the digital media economy). INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 19 (2). ISSN 1587-8694
|
Text
inftars.XIX.2019.2.3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A transznacionális vállalatok és a vonatkozó termékláncok, ideértve a szétpermeteződő információs és kommunikációs technológiákat is, globális térhódításának a huszadik-huszonegyedik századi tapasztalatai a jelenség történelmi, nemzetközi politikai gazdaságtani és geopolitikai kritikai vizsgálatának a relevanciáját sejtetik. A számítógép-alapú kommunikáció röppályája a kapitalista fejlődésbe ágyazódik, amely magába foglalja a technológiai korszerűsítést, az államilag előmozdított piacliberalizációt, a „hagyományos” médiaágazatok összefonódását az újakkal és a hálózatokkal, valamint a mindezt kísérő intézményes struktúrák kiépülését. E tanulmány a második világháború után lendületet kapó, majd a hidegháború lezárulásával átmenetileg globálisan is élre törő, valamint a kétezres évek első évtizedében véget érő, és e kihívásokra folyamatosan válaszokat kereső amerikai nagyhatalmi és transznacionális perspektívák viszonyát, kölcsönhatásait és feltételezhető összjátékát vizsgálja.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Sep 2022 11:48 |
Last Modified: | 13 Sep 2022 11:48 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/148535 |
Actions (login required)
Edit Item |