Szigeti, Ferenc and Dezső, Gergely and Kósa, Péter (2016) A duális képzési programok fejlesztésének módszertani és oktatásszervezési kérdései. Műszaki Tudományos Közlemények (4). pp. 139-144. ISSN 2393-1280
|
Text
MTK4_18_Szigeti-Dezso-Kosa.pdf Download (978kB) | Preview |
Abstract
A duális képzések megszervezése a felsőoktatásban megkívánja a jogszabályi háttér megalkotásán, a pénzügyi feltételek biztosításán, a versenyszféra szereplőivel való megegyezésen túl olyan képzési programok kifejlesztését, amelyek megfelelnek az új típusú képzési forma feltételeinek. Ez tartalmi, oktatásszervezési és pedagógiai módszertani feladatokat is jelent. Tekintettel arra, hogy a képzési folyamat célrendszerében új prioritások jelennek meg, és arra, hogy a tanítási-tanulási folyamatban új szereplők vállalnak feladatokat, alapjaitól kell átgondolni azt. Nemcsak külföldi, de már magyarországi tapasztalatok is megerősítik, hogy a nem kellő körültekintéssel felépített duális képzés számos olyan nehézséget okoz minden résztvevőjének, amelyek ma már elkerülhetők. Dolgozatunkban bemutatjuk a Nyíregyházi Főiskolán elindított duális képzések bevezetése során megoldott, a képzési program fejlesztésével kapcsolatos főbb módszertani és oktatásszervezési kérdéseket. 2015 szeptemberétől a gépészmérnök szakon indult, a következő tanévtől pedig több más szakon is indul duális képzés a Nyíregyházi Főiskolán.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 23 Sep 2022 12:30 |
Last Modified: | 23 Sep 2022 12:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/149613 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |