REAL

A duális képzési programok fejlesztésének módszertani és oktatásszervezési kérdései

Szigeti, Ferenc and Dezső, Gergely and Kósa, Péter (2016) A duális képzési programok fejlesztésének módszertani és oktatásszervezési kérdései. Műszaki Tudományos Közlemények (4). pp. 139-144. ISSN 2393-1280

[img]
Preview
Text
MTK4_18_Szigeti-Dezso-Kosa.pdf

Download (978kB) | Preview

Abstract

A duális képzések megszervezése a felsőoktatásban megkívánja a jogszabályi háttér megalkotásán, a pénzügyi feltételek biztosításán, a versenyszféra szereplőivel való megegyezésen túl olyan képzési programok kifejlesztését, amelyek megfelelnek az új típusú képzési forma feltételeinek. Ez tartalmi, oktatásszervezési és pedagógiai módszertani feladatokat is jelent. Tekintettel arra, hogy a képzési folyamat célrendszerében új prioritások jelennek meg, és arra, hogy a tanítási-tanulási folyamatban új szereplők vállalnak feladatokat, alapjaitól kell átgondolni azt. Nemcsak külföldi, de már magyarországi tapasztalatok is megerősítik, hogy a nem kellő körültekintéssel felépített duális képzés számos olyan nehézséget okoz minden résztvevőjének, amelyek ma már elkerülhetők. Dolgozatunkban bemutatjuk a Nyíregyházi Főiskolán elindított duális képzések bevezetése során megoldott, a képzési program fejlesztésével kapcsolatos főbb módszertani és oktatásszervezési kérdéseket. 2015 szeptemberétől a gépészmérnök szakon indult, a következő tanévtől pedig több más szakon is indul duális képzés a Nyíregyházi Főiskolán.

Item Type: Article
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 23 Sep 2022 12:30
Last Modified: 23 Sep 2022 12:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/149613

Actions (login required)

Edit Item Edit Item