REAL

Számít a fenntartó? Egyházi „kisgimnáziumok” és felvételizőik

Berényi, Eszter (2022) Számít a fenntartó? Egyházi „kisgimnáziumok” és felvételizőik. EDUCATIO, 31 (3). pp. 374-391. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p374.pdf

Download (281kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a hat- és nyolcosztályos, egyházi fenntartású gimnáziumoknak a magyar közoktatás struktúrájában betöltött pozíciójával és az ezekbe az iskolákba jelentkezők jellegzetességeivel foglalkozik. Bemutatja a közelmúlt legfontosabb változásait is, az egyházi iskolák térnyerését ezen az iskolatípuson belül. Ezenkívül egy középiskolaválasztás előtt álló szülőkkel készült kérdőíves kutatás eredményeinek segítségével azt a kérdést járja körül, hogy kik, honnan és hogyan rekrutálódnak azok, akik ebbe az iskolatípusba jelentkeznek. Az eredmények alapján az egyházi, illetve más fenntartású iskolákba jelentkezők között kitapintható néhány lényeges különbség az iskolák egyes társadalmi funkcióival kapcsolatban vallott nézetekkel, a kisgimnáziumi jelentkezés konkrét okaival, valamint a felkészülési szokásokkal kapcsolatban is.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: egyházi fenntartás, hat- és nyolcosztályos gimnázium, felvételi, szelekció
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Eszter Berényi
Date Deposited: 26 Sep 2022 09:10
Last Modified: 26 Sep 2022 09:10
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/149701

Actions (login required)

Edit Item Edit Item