Berényi, Eszter (2022) Számít a fenntartó? Egyházi „kisgimnáziumok” és felvételizőik. EDUCATIO, 31 (3). pp. 374-391. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p374.pdf Download (281kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a hat- és nyolcosztályos, egyházi fenntartású gimnáziumoknak a magyar közoktatás struktúrájában betöltött pozíciójával és az ezekbe az iskolákba jelentkezők jellegzetességeivel foglalkozik. Bemutatja a közelmúlt legfontosabb változásait is, az egyházi iskolák térnyerését ezen az iskolatípuson belül. Ezenkívül egy középiskolaválasztás előtt álló szülőkkel készült kérdőíves kutatás eredményeinek segítségével azt a kérdést járja körül, hogy kik, honnan és hogyan rekrutálódnak azok, akik ebbe az iskolatípusba jelentkeznek. Az eredmények alapján az egyházi, illetve más fenntartású iskolákba jelentkezők között kitapintható néhány lényeges különbség az iskolák egyes társadalmi funkcióival kapcsolatban vallott nézetekkel, a kisgimnáziumi jelentkezés konkrét okaival, valamint a felkészülési szokásokkal kapcsolatban is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egyházi fenntartás, hat- és nyolcosztályos gimnázium, felvételi, szelekció |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Eszter Berényi |
Date Deposited: | 26 Sep 2022 09:10 |
Last Modified: | 26 Sep 2022 09:10 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/149701 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |