Primecz, Henriett and Li, Xueyan (2022) Kínai hallgatók nehézségei magyarországi tanulmányaik alatt és után. EDUCATIO, 31 (2). pp. 294-302. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p294.pdf Download (159kB) | Preview |
Abstract
Hazánkban viszonylag nagy számban tanulnak kínai hallgatók, akiknek a nehézségeikről, beilleszkedésükről és jövőbeli terveikről viszonylag keveset tudunk. Narratív interjúra építő kutatásunk a kínai hallgatók tapasztatait tárta fel, és arra is választ keresett, hogy milyen jövőbeli elképzeléseik vannak továbbtanulás vagy karrier tekintetében. A kutatás eredményei szerint a kínai hallgatók számtalan nehézsége közül a nyelvi akadályok és a tanulási stílusbeli különbségek kiemelkedő problémát jelentenek. A jövőjüket leginkább a bizonytalanság jellemzi, a magyar felsőoktatási tapasztalatok annyira eltérnek a kínaitól, hogy az itt szerzett tudás hasznosulása kétséges.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Oct 2022 14:45 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152197 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |