Juhászné Klér, Andrea and Kun, Zsuzsanna and Toarniczky, Andrea (2022) Publikálok, tehát létezem?!: Fiatal oktató-kutatók fenntartható válaszai a publikációs elvárásokra. EDUCATIO, 31 (2). pp. 264-280. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p264.pdf Download (234kB) | Preview |
Abstract
A fiatal oktató-kutatókat a szabadság reménye, az értelemteli munka és a folyamatos tanulás lehetősége vonzza az egyetemi pályára. Az eltérő nemzeti és szakmai kontextusban felvázolt tapasztalatok nyomán a publikációs teljesítményelvárás központi elemként körvonalazódik, melyre az ellenállás nem lehetséges válasz, ugyanakkor az alkalmazkodás sem jelent egyszerű megoldást azon motivációk tükrében, amelyek miatt ezt a pályát választották. A cikkben arra keresünk választ, hogy megvalósítható-e, s ha igen, akkor milyen formában egy fenntartható kutatási és publikációs gyakorlat a fiatal oktató-kutatók részéről, és ezek közül melyek azok, amelyeket a szervezet is sikeresként ismer el. Kutatásunk során sikerült megfogalmazni olyan kutatási és publikációs stratégiákat, amelyek túlmutatnak az ellenállás vagy alkalmazkodás leegyszerűsített kettőségén, ugyanakkor az egyén szintjén maradva ezek nem fenntarthatóak, szervezeti kultúra változást igényelnek.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z004 Books. Writing. Paleography / könyvészet, írás, paleográfia Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > ZA Information resources / információforrások |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 21 Oct 2022 11:01 |
| Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152201 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




