Keller, Judit and Szőke, Alexandra (2022) Egyházi óvodák: munkakörülmények és szakmai autonómia óvónői szemmel. EDUCATIO, 31 (3). pp. 409-424. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p409.pdf Download (221kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk az egyházi fenntartók számának növekedését vizsgálja az óvodaiszektorban. Azt kívánjuk feltérképezni, hogy az iskolákhoz képestdecentralizáltan működő óvodák esetében milyen hasonlóságok és különbségekfigyelhetők meg az egyházi fenntartók növekvő jelenléte kapcsán. A cikkbenbemutatjuk az egyházi fenntartás növekedésének mértékét, az átvétel módjait ésaz egyházi fenntartóra vonatkozó szabályozási környezetet. Továbbá egy feltáróempirikus kutatás eredményeire alapozva vizsgáljuk, hogy az egyházi fenntartókmegjelenése milyen lehetőségeket és korlátokat jelent a mindennapi szakmai munkaterén az óvodapedagógusok számára a munkavégzés körülményei, a szakemberiellátottság, valamint gyermekek felvétele és a pedagógiai programtekintetében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Oct 2022 10:38 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152313 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |