Major, Enikő and Bacskai, Katinka and Engler, Ágnes (2022) Nevelési értékpreferenciák az állami és egyházi iskolákban. EDUCATIO, 31 (3). pp. 479-488. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p479.pdf Download (229kB) | Preview |
Abstract
A nevelés értékátadó folyamat (Simon 2016), amire hatással van avallásosság (Pusztai 2011) . A pedagógusok értékközvetítőszerepe jelentős a tanulók életében. A tanulmányunkban öt csoportba (Bacskai 2008) sorolt, az oktatási színtér két (állami,egyházi) szektorában foglalkoztatott pedagógusok által rangsorolt értékekösszehasonlításával az értékközvetítő nevelés jelentőségét mutatjuk be.Papíralapú kérdőíves adatfelvételünket 16 tiszántúli felekezeti iskolában vettükfel negyedikeseket tanító pedagógusok körében 2020-ban, ehhez szűkítettük a KoppMária Intézet Értékteremtő gyermeknevelés reprezentatív országos kutatásánakadatbázisát az ország keleti régiójára. Eredményeink megerősítették az egyénreés közösségre vonatkozó társadalmi tőke szempontjából hasznos nevelésiértékeket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Oct 2022 10:40 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152314 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |