Adamecz-Völgyi, Anna (2022) Oktatási reformok hatása kérdőíves adatokon : Befolyásolják-e a reformok a részvételt, a lemorzsolódást és a válaszadást? KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 69 (11). pp. 1298-1323. ISSN 0023-4346
|
Text
03AdameczA.pdf Download (510kB) | Preview |
Abstract
Az iskolázottság hatásait oktatási reformok segítségével mérő irodalom nagy része kérdőíves felmérésekből származó adatokkal dolgozik. A tanulmány azt vizsgálja, okoz-e problémát ezekben a mérésekben, hogy az adatfelvételek mintáit nem azzal a céllal hozták létre, hogy az egyes reformok kohorszaira reprezentatívak legyenek. A tanulmány az ELSA-adatfelvétel és egy sokszor vizsgált oktatási reform segítségével vizsgálja, hogy a kötelező iskolalátogatási korhatár felemelése befolyásolja-e a felmérésben való részvételt, a lemorzsolódást és a válaszadást. Az eredmények azt mutatják, hogy bár a reform valóban befolyásolta a lemorzsolódást, és a mintát is pontosan úgy bővítették, hogy a reformnak kitett emberek száma mechanikusan megnőtt, a szokásos eljárással végzett becslési eredmények mindezek ellenére stabilak maradnak az egyes hullámok között. Az első hullámban azonban olyan változókban is van különbség a szakadási pont két oldalán, amelyeket nem okozhatott a reform, és ezek valószínűleg torzítják a becsült hatás mértékét.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I2, C21, J13.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Nov 2022 08:25 |
Last Modified: | 14 Nov 2022 08:25 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/153401 |
Actions (login required)
Edit Item |