Szontagh, Pál (2022) Hivatás- és pályamotiváció a Kárpát-medencei óvodapedagógus- és tanítójelöltek körében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 41-49. ISSN 1589-519X
|
Text
04-TP-2002-1-2-Szontagh-article-41-49.pdf Download (473kB) | Preview |
Abstract
Feltételezésünk szerint napjainkban a pedagógus pálya (beleértve annak egzisztenciális, szervezeti és infrastrukturális feltételeit is) iránti motiváció eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől (amely megélhető informális, vagy a köznevelési intézményrendszeren kívüli formában is). Kutatásunkban igyekeztünk az alsófokú pedagógusképzés hallgatóinak minél szélesebb körét megszólítani, és különböző leválogatások szerint válaszaikat értelmezni. Eredményeink alapján minden leválogatásban, korosztálytól, képző intézménytől és – részben – földrajzi helytől, állampolgárságtól is függetlenül igazolást nyert, hogy a pedagóguspálya erkölcsi és anyagi megbecsültségének hiánya súlyos kockázatokat rejt a pálya rekrutációja és retenciója szempontjából is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Dec 2022 15:59 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 15:59 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154377 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |