Gál, Zsombor (2020) A hazai borfesztiválok közönségének vizsgálata = Analysis of the visitors to wine festivals in Hungary. TURIZMUS BULLETIN, 20 (3). pp. 43-52. ISSN 1416-9967
|
Text
875-Cikkszovege-4338-1-10-20220118.pdf Download (378kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány a borfesztiválok közönségének összetételét, motivációit, attitűdjét vizsgálja Magyarországon egy budapesti és három vidéki rendezvényen keresztül. A borturizmus egyes vonatkozó fogalmainak ismertetését követően a tanulmány feltárja a hazai borfesztiválok látogatóinak demográfiai jellemzőit, fesztivállátogatási szokásait, pénzköltésük összetételét, a rendezvényekkel és azok kínálatával való elégedettségüket, valamint bemutatja azok klasztercsoportjait. A tanulmány célja, hogy pontosabb képet adjon a borfesztiválok látogatóiról a borászati, valamint a turisztikai szektor számára. This study examines the composition, motivations and attitudes of the visitors of wine festivals, focusing on one event in Budapest and three in rural Hungary. After describing some relevant concepts of wine tourism, the study explores the demographic characteristics of the visitors, their attitudes, the distribution of their spending and their satisfaction with the events and their offerings, after which we show their cluster groups. The aim of the study is to provide a more accurate picture of wine festival visitors for the wine and the tourism sectors.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borturizmus; borfesztivál; fesztivál-látogató; borturista; wine festival; wine festival visitor; wine tourism; wine tourist; |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Dec 2022 13:43 |
Last Modified: | 06 Dec 2022 13:43 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154379 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |