Emri, Zsuzsa and Antal, Károly (2022) Az elektorenkefalográfia alkalmazása az oktatásban. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 15-27. ISSN 1589-519X
|
Text
02-TP-2002-1-2-Emri-Antal-article-15-27.pdf Download (973kB) | Preview |
Abstract
Elektorenkefalográfiával (EEG) a kognitív folyamatok jó időbeli felbontással követhetők, a hordozható készülékek valós környezetben történő adatrögzítést is lehetővé tesznek. A regisztrátumok értelmezéséhez azonban vizsgálni kell, hogy a laboratóriumi körülmények között feltárt EEG jellemzők érvényesülnek-e komplex környezeti hatások mellett. Három különböző nehézségű feladat közben rögzítettük egyetemisták EEG aktivitását, a feladatok eredményét és a résztvevők szubjektív értékelését. A regisztrátumok nagyfokú egyéni variabilitást mutattak, ráadásul az egyéb hatásokra (például kialvatlanság) adott válaszok akár ellentétesek is lehettek, de a figyelem és az alfa aktivitás jellemzői elvárásainknak megfelelően változtak. A feladatok eredményére egyik EEG jellemző se utalt megbízhatóan. Az EEG-t a tanulási folyamat értékelésére egyéb pedagógiai értékelő módszerekkel kiegészítve érdemes alkalmazni.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Dec 2022 16:05 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 16:05 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154387 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |