Gerlang, Vivien (2022) Fogalmi térképekkel és gondolattérképekkel támogatott földrajztanulás. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 59-70. ISSN 1589-519X
|
Text
06-TP-2002-1-2-Gerlang-article-59-70.pdf Download (795kB) | Preview |
Abstract
A tanulói tudásépítés, ismeretszerzés, készségfejlesztés elképzelhetetlen tanulási technikák ismerete nélkül. A gondolattérkép és a fogalmi térkép technikája az asszociációs tanulásra épít, ami során a tananyag átstrukturálásával alkotjuk meg saját logikájú rendszerünket, így a bevésés tartósabb. Előbbi készítésekor egy központi fogalomhoz rendeljük az azzal kapcsolatos gondolatainkat, utóbbi kötöttebb műfaj, kulcsszavakból és az azok közötti viszonyokat jelző vonalakból áll, hierarchikus elrendezésű. Segítik a rendszerezést, elmélyítést, az új tudáselemek beintegrálását a régiek közé, ami különösen hasznos lehet az elvont fogalmak, folyamatok tanulásakor. Jelen tanulmány a gondolattérképek és a fogalmi térképek földrajz tantervekben és tankönyvekben történő megjelenésével és a tanórai hasznosíthatóságukkal foglalkozik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Dec 2022 16:16 |
Last Modified: | 07 Dec 2022 16:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154393 |
Actions (login required)
Edit Item |