REAL

Fogalmi térképekkel és gondolattérképekkel támogatott földrajztanulás

Gerlang, Vivien (2022) Fogalmi térképekkel és gondolattérképekkel támogatott földrajztanulás. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 59-70. ISSN 1589-519X

[img]
Preview
Text
06-TP-2002-1-2-Gerlang-article-59-70.pdf

Download (795kB) | Preview

Abstract

A tanulói tudásépítés, ismeretszerzés, készségfejlesztés elképzelhetetlen tanulási technikák ismerete nélkül. A gondolattérkép és a fogalmi térkép technikája az asszociációs tanulásra épít, ami során a tananyag átstrukturálásával alkotjuk meg saját logikájú rendszerünket, így a bevésés tartósabb. Előbbi készítésekor egy központi fogalomhoz rendeljük az azzal kapcsolatos gondolatainkat, utóbbi kötöttebb műfaj, kulcsszavakból és az azok közötti viszonyokat jelző vonalakból áll, hierarchikus elrendezésű. Segítik a rendszerezést, elmélyítést, az új tudáselemek beintegrálását a régiek közé, ami különösen hasznos lehet az elvont fogalmak, folyamatok tanulásakor. Jelen tanulmány a gondolattérképek és a fogalmi térképek földrajz tantervekben és tankönyvekben történő megjelenésével és a tanórai hasznosíthatóságukkal foglalkozik.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Dec 2022 16:16
Last Modified: 07 Dec 2022 16:16
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/154393

Actions (login required)

Edit Item Edit Item