Lubinszki, Mária (2022) Az egzisztenciális pedagógia lehetőségei a felsőoktatásban. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 4 (3). pp. 9-18. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2022_3_009_Lubinszki.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az osztatlan tanárképzés, valamint számtalan szakirányú pedagógusképzés kiemelten fontos eleme a szakmai önismeret, valamint a szakmai szerep szocializáció különféle formáinak a kialakítása. Tanulmányomban egy olyan értelmezési horizontot szeretnék bemutatni, amelyet az egzisztenciális pedagógia és az egzisztanciaanalízis jelenthet a leendő pedagógusok képzésében. A fiatal felnőttkor fejlődési krízisei, a teljesítmény- és sikerorientált oktatási rendszer komoly kihívások elé állítja a fiatalokat. A képzési időben éppen azért a tantárgyi tudás megszerzésén túl olyan kompetencia készletet, értékrendszert és világképet kell kialakítani a hallgatóknak, amely megtartó erő lesz a felnőtt életben. Az egzisztenciális pedagógia komplex támpontot ad az önismeret fejlesztéséhez, valamint a mentális egészségvédelemhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | education; oktatás; szakmai önismeret; egzisztenciális pedagógia; professional self-knowledge; existential pedagogy; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Dec 2022 13:17 |
Last Modified: | 08 Dec 2022 13:17 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154507 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |