Heidrich, Balázs and Kása, Richárd and Németh, Tamás and Jarjabka, Ákos (2022) Egyetemes értékek – piaci célok? A piacorientált szervezeti kultúra az átalakuló magyar felsőoktatásban. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 69 (12). pp. 1507-1532. ISSN 0023-4346
|
Text
02HeidrichKasaNemethJarjabkaA.pdf Download (378kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk a magyar felsőoktatási szervezetek sikerességével foglalkozik, kiemelve a sikerkritériumok közül egy fontos pillért: a koherens és a változó környezeti feltételekhez alkalmazkodni képes, piacorientált szervezeti kultúrát. Először a szakirodalom szintézisével bemutatjuk a piacorientáció fogalmának tartalmát és jellemzőit, valamint tisztázzuk a piacorientáció felsőoktatásban betöltött szerepét. Kutatási kérdésünk, hogy mennyiben segíti vagy gátolja a szervezeti kultúra a piacorientált szervezeti magatartást, valamint az mennyiben támasztja alá a szervezet sikerességét a felsőoktatásban. A Budapesti Gazdasági Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának példáján keresztül mutatjuk be, hogy Cameron–Quinn [1999] szervezeti kulturális modellje miként jelenik meg a hazai egyetemi világban. Megállapítjuk, hogy a szervezeti működés immanens eleme, a szervezeti kultúra jellemzői alapvetően hozzájárulnak ahhoz, hogy mennyire sikeresen alkalmazkodik egy modellváltott egyetem vagy kar a számára kijelölt piaci térben.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A13, A20, I21.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 Dec 2022 13:15 |
Last Modified: | 09 Dec 2022 13:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/154575 |
Actions (login required)
Edit Item |