Palencsárné Kasza, Marianna (2022) Digitális átállás – Minőség – lehetőségek az EQAVET terén. In: Valós térben - Az online térért : Networkshop 31: országos konferencia. 2022. április 20–22. Debreceni Egyetem. Kiadja a HUNGARNET Egyesület az MTA Könyvtár és Információs Központ közreműködésével, Budapest, pp. 92-98. ISBN 978-615-82243-0-7
|
Text
11_NWS_2022_Palencsarne.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (401kB) | Preview |
Abstract
A 21. század új kihívása, hogy az ipar 4.0 követelményeihez igazított szakképzési rendszert kell kialakítani. A magyar kormány által elfogadott Szakképzés 4.0 stratégia a gazdaság változó kihívásaira reagál, pontos képet ad a helyzetről és felvázolja a tervezett beavatkozásokat. A szakképzés minőségének javítása érdekében valamennyi szakképző intézményben minőségirányítási rendszert vezetnek be, amelynek elemei kompatibilisek lesznek az EQAVET rendszerrel, és azonos indikatív jellemzőket használnak, így az intézmények tevékenysége és eredményei európai szinten összehasonlíthatóvá válnak. Az EQAVET magyarországi bevezetése során a digitalizációs követelmények minden önértékelési ciklusba bekerültek. Az intézmények és a tanárok értékelését és fejlődését támogatja a Digitális Névjegyrendszer (DNR), az innovatív oktatási technológiák használatának elősegítésével megvalósuló hatékony tanulás önértékelési eszköze (SELFIE) és a DigCompEdu önértékelési rendszer.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 22 Dec 2022 06:30 |
Last Modified: | 22 Dec 2022 06:34 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/155485 |
Actions (login required)
Edit Item |