Engler, Ágnes and Dusa, Ágnes and Huszti, Anett and Kardos, Katalin and Kovács, Edina (2013) Az intézményi tanulás eredményessége és minősége, különös tekintettel a nem hagyományos hallgatókra. In: Iskola a társadalmi térben és időben. 2011-2012. Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, pp. 187-200.
|
Text
Engler et al tanulo regio.pdf Download (97kB) | Preview |
Abstract
A Tanuló régiók Magyarországon kutatás keretében működő munkacsoportunk arra vállalkozott, hogy megpróbál túllépni az „átlagos tanuló” formális oktatásának és képzésének bemutatásán, és a leíró statisztikák mögött megbújó „nem hagyományos” tanulói társadalmat térképezi fel. Jelen tanulmány első megközelítésben tárgyalja ezeknek a tanulói csoportoknak a részvételét az oktatási intézményrendszerben. A vizsgálat céljából kiragadott csoportok a romák, a migránsok és a felnőtt korban az iskolapadba visszatérők. Az első két hallgatói csoport ma is valóságosan kisebbséget alkot a felsőoktatásban, és az átlag hallatóktól eltérő tanulási pályafutással és speciális igényekkel rendelkezik. A felnőtt hallgatók nem létszámuk, hanem tanulási útvonaluk miatt tekinthetők ma is nem hagyományos hallgatóknak.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Dr. Ágnes Engler |
Date Deposited: | 19 Sep 2014 12:05 |
Last Modified: | 19 Sep 2014 14:09 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/15551 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |