Lubinszki, Mária (2022) A Tanítsunk Magyarországért program pályaorientációs fókusza. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 4 (4). pp. 63-71. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2022_4_063_Lubinszki.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A Tanítsunk Magyarországért program felkészítő kurzusán kiemelt fókuszt kap a mentorált gyermekek pályaorientációs támogatása. A feladatok, elakadások és küzdelmek pszichodinamikailag ugyanarról szólnak az életben, mint az iskolapadban. Mégis ez a kettő az iskolai hétköznapokban és a diákok megélt élményvilágában néha fényévekre kerül egymástól. A pályaoriantáció a szocializációs folyamatban speciális funkcióval és keretekkel bír, amelyhez hiánypótlóan tud kapcsolódni a mentorok tevékenysége. A 7. és 8. osztályos diákok tanulmányainak, pályaválasztásának és jövőképének támogatása olyan ismeretanyagot és módszertani eszköztárat igényel, amely igazodik a hátrányos helyzetű gyermekek lehetőségeihez. Az oktatás és ezen belül az iskola világa rendkívül érzékeny és bonyolult rendszer. Működését, sikerét számtalan tényező befolyásolja. Általában igaz az iskolára, hogy rendkívüli kihívások szorításában működik: objektíven egyre nagyobb a távolság az iskola által közvetített tudás, tananyag, értékrend és a valós élet tananyaga között. Tanulmányomban azokat a lehetőségeket szeretném bemutatni, amit a mentorprogram tud nyújtani a gyermekek pályaorientációs támogatásához.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Dec 2022 07:24 |
Last Modified: | 23 Dec 2022 07:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/155570 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |