Borsos, Eszter (2022) Elnőiesedett-e a felsőoktatás vezetői szinten? STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 9 (1). pp. 1-8. ISSN 2415-9395
|
Text
1BorsosEszterKezirat_v2.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (444kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmányom célja bemutatni – főként szekunder adatbázisokra támaszkodva – a felsőoktatás jelenlegi helyzetét a vezetők tekintetében. Évtizedek óta tudjuk (és számos tudós már meg is írta), hogy az oktatás alapvetően elnőiesedett szakmává vált a XX. században, kiváltképp a XXI. századra. Természetesen ezen folyamat eredményeként kialakult helyzetnek számos gazdasági vetülete volt és van napjainkban is, így a választott téma nem csupán társadalmi tényezők együttállásának köszönhetően alakult ki. A kérdés számomra az, hogy az oktatás „királynője”, a legmagasabb presztízs értekkel bíró felsőoktatási karrier vajon mennyire nyitott a nők számára és amennyiben nyitott, ők maguk mennyire élnek ezzel? Megjelennek-e nem csak az oktatói, kutatói oldalon, hanem a vezetésben is? A felsőoktatási modellváltások vajon erre is hatással voltak? Ezen kérdések maradéktalan megválaszolására természetesen a tanulmány terjedelmi határai okán sem törekszem, azonban mindenképpen célom egy átfogó képet nyújtani hazai és nemzetközi kitekintés által.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás; Vezetés; nők; kitekintés; tudományos pálya |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Jan 2023 09:30 |
Last Modified: | 23 Jan 2023 09:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/156988 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |