REAL

Elnőiesedett-e a felsőoktatás vezetői szinten?

Borsos, Eszter (2022) Elnőiesedett-e a felsőoktatás vezetői szinten? STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 9 (1). pp. 1-8. ISSN 2415-9395

[img]
Preview
Text
1BorsosEszterKezirat_v2.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (444kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányom célja bemutatni – főként szekunder adatbázisokra támaszkodva – a felsőoktatás jelenlegi helyzetét a vezetők tekintetében. Évtizedek óta tudjuk (és számos tudós már meg is írta), hogy az oktatás alapvetően elnőiesedett szakmává vált a XX. században, kiváltképp a XXI. századra. Természetesen ezen folyamat eredményeként kialakult helyzetnek számos gazdasági vetülete volt és van napjainkban is, így a választott téma nem csupán társadalmi tényezők együttállásának köszönhetően alakult ki. A kérdés számomra az, hogy az oktatás „királynője”, a legmagasabb presztízs értekkel bíró felsőoktatási karrier vajon mennyire nyitott a nők számára és amennyiben nyitott, ők maguk mennyire élnek ezzel? Megjelennek-e nem csak az oktatói, kutatói oldalon, hanem a vezetésben is? A felsőoktatási modellváltások vajon erre is hatással voltak? Ezen kérdések maradéktalan megválaszolására természetesen a tanulmány terjedelmi határai okán sem törekszem, azonban mindenképpen célom egy átfogó képet nyújtani hazai és nemzetközi kitekintés által.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: felsőoktatás; Vezetés; nők; kitekintés; tudományos pálya
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Jan 2023 09:30
Last Modified: 23 Jan 2023 09:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/156988

Actions (login required)

Edit Item Edit Item