REAL

Technológiaelfogadás a felsőoktatásban - az interakcióigény és az önszabályozás hatása az online tanulási szándékra

Halász, Ágnes and Kenesei, Zsófia (2022) Technológiaelfogadás a felsőoktatásban - az interakcióigény és az önszabályozás hatása az online tanulási szándékra. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (7). pp. 4-18. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
852-Tanulmanyszovege-5078-1-10-20220720.pdf

Download (867kB) | Preview

Abstract

2020 tavaszán a COVID-19 vírus miatt kialakult járványhelyzet világszerte távoktatásra kényszerítette a felsőoktatásban dolgozókat és tanulókat, amely teljesen új tanítási és tanulási stratégiákat követelt a felsőoktatásban részt vevő egyénektől. A kutatás célja, hogy feltárja az oktatással kapcsolatos, online oktatás elfogadását befolyásoló személyes tulajdonságokat, tényezőket, mint a személyes interakció iránti igény vagy az önszabályozó tanulásra való képesség. Az UTAUT2 technológiaelfogadási modell változóit közvetítő hatásként bevonva vizsgálták a szerzők az online tanulás, mint technológia jövőbeni elfogadására való hajlandóságot. Kvantitatív kutatásukban 307 felsőoktatásban tanuló hallgatótól online kérdőív segítségével gyűjtött adatokat használtak fel hipotéziseik teszteléséhez. A strukturális egyenletek modellezéssel (SEM) való hipotézistesztelés után a várható teljesítmény és a hedonista motiváció változók direkt, míg az önszabályozó tanulás, valamint a személyes interakció igény változók indirekt módon hatottak az online tanulási szándékra. A várható szükséges erőfeszítés változó nem szignifikáns hatást gyakorol a végső, endogén változóra. A modellbe bevont öt konstrukció 66,4%-os varianciával magyarázza az online tanuláshoz vezető használati szándékot.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: technológiaelfogadás, online oktatás, UTAUT-2, személyes jellemzők
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Feb 2023 14:06
Last Modified: 09 Feb 2023 14:06
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158631

Actions (login required)

Edit Item Edit Item