Mandják, Tibor and Szalkai, Zsuzsanna and Hlédik, Erika and Neumann-Bódi, Edit and Simon, Judit (2022) A kötelet húzni lehet, tolni nem - digitális átalakulás, szolgálatosodás, vevőkapcsolatok egy szerződéses gyártó példáján keresztül. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (7). pp. 19-30. ISSN 0133-0179
|
Text
853-Tanulmanyszovege-5082-1-10-20220726.pdf Download (515kB) | Preview |
Abstract
A szerzők tanulmánya a digitális átalakulás, a vevőkapcsolatok és a szolgálatosodás összefüggéseit járja körbe, mindezt hazai környezetben, a szerződéses gyártás kontextusában. A digitális átalakulást egy fejlődési folyamatként vizsgálja a szerződéses gyártók és vevőik közötti szervezetközi kapcsolatokban, interaktív megközelítésben. Kvalitatív, egy esetet feldolgozó esettanulmány módszerét használták. A digitális átalakulási folyamat különböző összetevőit azonosították, az eladó problémamegoldó és teljesítési képességeivel összefüggésben. A stratégiai mozgatóerők két csoportját különböztették meg: a vevői elvárásoknak való megfelelés szándékához és a hatékonyság növelésére irányuló erőfeszítésekhez kapcsolódóan. A vevői elvárásoknak való megfelelés szándéka egyrészről hozzájárul az eladó probléma megoldó képességéhez, másrészről azonban a bizonytalanságához is. A hatékonyság növelésére irányuló erőfeszítések az eladó teljesítési képességeihez és bizonytalanságához járulnak hozzá.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalizáció, szolgálatosodás, interakció, szerződéses gyártás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 Feb 2023 14:03 |
Last Modified: | 09 Feb 2023 14:03 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158632 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |