Halasi, Szabolcs and Lepes, Josip (2022) A testnevelés és sport speciális pedagógiai eszközei a szociális tanulási készség fejlesztésében. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 44-50. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)
|
Text
a-testnevels-s-sport-specilis-pedaggiai-eszkzei-a-szocilis-s-tanulsi-kszsg-fejlesztsben.pdf Download (172kB) | Preview |
Abstract
A fizikai aktivitás a gyerekek személyiségének teljes fiziológiai és pszichológiai rendszerére hatással van. Fontos szerepet tölt be nemcsak a gyermekek, de felnőttek közötti kapcsolatok kialakításában is, emiatt kommunikatív hatású, közösségteremtő erő. Ha az adott gyermek a mozgástevékenységben ügyesen megoldja a feladatokat, akkor kompetensnek érzi magát, élvezheti a közössége támogatását, magabiztosabb lesz, nem zárkózik el az újabb és újabb kihívásoktól, ez pedig ösztönzőleg hat a környezetére is. A fizikai aktivitás hat az értelmi fejlődésre, hiszen a mozgásokban a gyermek teljes személyiségével, így értelmi képességeivel együtt vesz részt. A rendszeres testmozgás hatására az idegsejtek szerteágazóbbakká válnak, több kapcsolatot építenek ki, ez hosszú távon is pozitívan befolyásolja a tanulási képességeket és készségeket, valamint javítja a memóriát.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gyerekek, fizikai aktivitás, szociális kapcsolatok, tanulási készségek |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás > GV557-GV558 Sport and fitness sciences / Sport és fitnessztudományok L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Feb 2023 12:55 |
Last Modified: | 15 Feb 2023 12:55 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/159171 |
Actions (login required)
Edit Item |