Nagyné Hegedűs, Anita (2022) A karantén körülmények speciális pedagógiai eszközei. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 109-116. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)
|
Text
a-karantn-krlmnyek-specilis-pedaggiai-eszkzei.pdf Download (290kB) | Preview |
Abstract
A COVID-19 világjárvány jelentős, az egyének mindennapi életére erőteljes befolyással bíró változásokat eredményezett. A bizonytalanságérzést fokozó hivatalos intézkedések, korlátozások, a megszokott életforma felborításával erős stresszforrást képeztek. A kijárási korlátozások, a home office és az online tanulás eredményeként megváltozott az egyének és ezáltal a családok napi ritmusa, életvezetése, kapcsolattartási, tanulási és munkamódja. Empirikus kutatási eredmények alapján igazolható, hogy az online oktatásra való odafigyelés mellett az „offline visszaállás” segítése is alapvető szükségességű az egyének életében. E cél megvalósítása mindenképpen igényli a hagyományostól eltérő, speciális pedagógiai eszközök bevonását, tudatos alkalmazását a pedagógiai folyamatban. Jelen munkában néhány vonatkozó empirikus eredmény áttekintése mellett az offline foglalkozásokhoz használható speciális pedagógiai eszközök bemutatására is sor kerül.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | játék, karantén, mese, speciális pedagógia |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Feb 2023 13:16 |
Last Modified: | 15 Feb 2023 13:16 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/159177 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |