Soós, Zsolt (2022) A szociális érzékenységre nevelés speciális pedagógiai eszközei. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 139-148. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)
|
Text
a-szocilis-rzkenysgre-nevels-specilis-pedaggiai-eszkzei.pdf Download (212kB) | Preview |
Abstract
A tanulmányban a szociális érzékenységre nevelés speciális pedagógiai eszközeinek a kérdéskörét szélesebb kontextusban tárgyalom. A témához kapcsolódó alapfogalmak tisztázását követően a társadalmi értékek, normák és a szociális kompetencia kapcsolatáról, a nevelési intézményeknek a szociális kompetencia, ennek összetevőjeként a szociális érzékenység fejlesztésében betöltött szerepéről és feladatáról esik szó. Alapvetően Carl Rogers nézeteire építve ismertetem a személyiség pozitív irányú fejlesztését előmozdító nevelői/segítői alapelveket. A tanulmány a SEL (Social and Emotional Learning) módszer, valamint az Inklúziós index legfontosabb jellemzőnek, s e módszer, illetve eszköz alkalmazásának egyéni és társadalmi szintű hatásainak, előnyeinek ismertetésével zárul. A dolgozat konklúziója, hogy a SEL módszer, valamint az Inklúziós index iskolai alkalmazása hatékonyan segítheti elő a gyermekek humánus, proszociális értékrendjének megszilárdulását, valamint szociális kompetenciájuk fejlődését, s egyben elvezethetnek egy inkluzívabb, befogadóbb nevelési intézményrendszer, s ezáltal egy befogadóbb társadalom kialakulásához is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szociális kompetencia, értékrendszer, SEL módszer, Inklúziós index |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Feb 2023 13:32 |
Last Modified: | 15 Feb 2023 13:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/159180 |
Actions (login required)
Edit Item |