REAL

E-learning tananyagok hatékonyságának vizsgálata: A tanulók kognitív sajátosságainak és az online környezetoktatás-módszertanának az összefüggései

Szabó, Bálint and Ollé, János and László, Szandra and Harmat, Vanda and Tóvölgyi, Sarolta (2022) E-learning tananyagok hatékonyságának vizsgálata: A tanulók kognitív sajátosságainak és az online környezetoktatás-módszertanának az összefüggései. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA, 2 (2). pp. 4-22. ISSN 2786-2445

[img] Text
314

Download (677kB)

Abstract

A pandémia alatti és utáni oktatási helyzetben az online környezetben történő tanulás hatékonyságának és eredményességének a növelésére az elvárásokkal arányosan fokozottabb figyelem irányult. A tanulási környezetek funkcionalitásának technikai továbbfejlesztése helyett a tanuló sajátosságaihoz igazított, részben adaptív kurzusfelületek fejlesztésével kapcsolatban mai napig nagyon kevés kísérleti jellegű kutatási eredmény áll rendelkezésünkre. A tanulók kognitív és affektív sajátosságai (motiváció, fáradtság, munkaterhelés, rekacióidő, fizikai állapot, mentális állapot) és a tanulási környezetben tapasztalt tanulási tevékenységük (képernyőre fókuszálás, szemmozgások elemzése, tanulási aktivitás) és teljesítményük összefüggésrendszerének jobb megismerésével hatékonyabb és a célcsoporthoz jobban igazodó kurzusfelületek fejleszthetők. A kognitív tesztekre, szemmozgáskövetésre, tevékenységelemzésre, megfigyelésre, illetve interjúra épített adatgyűjtéssel végzett kismintás kutatásunk alapján egyértelmű tendenciákra következtethettünk. A tanulócsoportok közötti különbségek mellett a rövid videófilmek, az oktatói hitelesség biztosítása, rövidebb írásos dokumentumok, illetve nagyobb számú gyakorló teljesítménytesztek na preferáltabb részei a hatékony online tanulási környezeteknek.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Feb 2023 10:58
Last Modified: 27 Apr 2023 10:17
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/160395

Actions (login required)

Edit Item Edit Item