Tőzsér, Anett (2023) A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában. TURIZMUS BULLETIN, 23 (1). pp. 44-50. ISSN 1416-9967
|
Text
1135-Cikkszovege-5864-1-10-20230328.pdf Download (199kB) | Preview |
Abstract
A hungarikumok olyan, csak a magyarságra jellemző értékek, amelyek révén a világ más országaiban élők Magyarországra, a magyarokra asszociálhatnak. Azon turisztikai kínálati elemek nagy része, amelyek miatt érdemes Magyarországra látogatni, és amelyekre a szakmai szervezetek hangsúlyt helyeznek a kommunikációjukban, a hungarikumok gyűjteményében is visszaköszönnek. A kutatás során szakirodalmi vizsgálat készült a hungarikumoknak az országimázs-formálásban betöltött szerepéről. Továbbá megkerestem azokat a szakmai szervezeteket, amelyek az országimázs formálásáért felelősek, s ezek képviselőivel félig strukturált interjúkat készítettem. A 10 válaszadó szervezet képviselői főként agráripari és gasztronómiai termékeket neveztek meg a külföldiek számára a magyarsággal leginkább azonosítható hungarikumként. Az is megállapítást nyert, hogy napjaink turizmusában a hungarikumok többsége még nem jelent kiemelt turisztikai vonzerőt, ugyanakkor számolni kell velük a Magyarország-kép megalkotásánál, sőt, egyre hangsúlyosabb eszközeivé kell válniuk a brandépítésnek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hungarikum, nemzeti érték, országimázs, gasztronómiai termék, Kodály-módszer |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Mar 2023 12:46 |
Last Modified: | 28 Mar 2023 12:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/162974 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |