REAL

A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában

Tőzsér, Anett (2023) A hungarikumok szerepe az országimázs formálásában. TURIZMUS BULLETIN, 23 (1). pp. 44-50. ISSN 1416-9967

[img]
Preview
Text
1135-Cikkszovege-5864-1-10-20230328.pdf

Download (199kB) | Preview

Abstract

A hungarikumok olyan, csak a magyarságra jellemző értékek, amelyek révén a világ más országaiban élők Magyarországra, a magyarokra asszociálhatnak. Azon turisztikai kínálati elemek nagy része, amelyek miatt érdemes Magyarországra látogatni, és amelyekre a szakmai szervezetek hangsúlyt helyeznek a kommunikációjukban, a hungarikumok gyűjteményében is visszaköszönnek. A kutatás során szakirodalmi vizsgálat készült a hungarikumoknak az országimázs-formálásban betöltött szerepéről. Továbbá megkerestem azokat a szakmai szervezeteket, amelyek az országimázs formálásáért felelősek, s ezek képviselőivel félig strukturált interjúkat készítettem. A 10 válaszadó szervezet képviselői főként agráripari és gasztronómiai termékeket neveztek meg a külföldiek számára a magyarsággal leginkább azonosítható hungarikumként. Az is megállapítást nyert, hogy napjaink turizmusában a hungarikumok többsége még nem jelent kiemelt turisztikai vonzerőt, ugyanakkor számolni kell velük a Magyarország-kép megalkotásánál, sőt, egyre hangsúlyosabb eszközeivé kell válniuk a brandépítésnek.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: hungarikum, nemzeti érték, országimázs, gasztronómiai termék, Kodály-módszer
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 28 Mar 2023 12:46
Last Modified: 28 Mar 2023 12:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/162974

Actions (login required)

Edit Item Edit Item