REAL

A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből

Szakály, Orsolya (2023) A gasztronómiai fogyasztók szegmentálása az online aktivitás és az influencerkövetés szemszögéből. TURIZMUS BULLETIN, 23 (1). pp. 4-14. ISSN 1416-9967

[img]
Preview
Text
1131-Cikkszovege-5856-1-10-20230328.pdf

Download (341kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány célja a gasztronómia iránt érdeklődő Instagram-felhasználók szegmentálhatóságának feltárása a fogyasztók online aktivitása és az influencerkövetési magatartásuk alapján. Mivel a közösségi média egyre intenzívebb alkalmazása és az influencerek aktív jelenléte a gasztronómia területén jelentősen befolyásolja a fogyasztói attitűdöket, ezek megismerése az elérni kívánt célközönség feltérképezésekor elengedhetetlen a vendéglátóipari szolgáltatók részéről. A kutatási téma feltárása kérdőíves felméréssel valósult meg, 421 fős elemszámmal, faktor- és klaszteranalízis alkalmazásával. A faktorelemzés során négy faktor emelkedett ki: az influencerkövetési attitűd, a vendéglátóhelyen történő fogyasztási attitűd, az aktivitási attitűd és a gasztronómia iránti attitűd megjelenése az Instagramon. A klaszterelemzéssel négy szegmens volt megkülönböztethető: a foodie-k, az influencerfüggők, az online gasztrofogyasztók és az érdektelenek. A kutatás eredményei a turisztikai és marketing szakemberek, valamint a vendéglátóipari szolgáltatók számára is értékes információkat tartalmaznak.

Item Type: Article
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 Mar 2023 13:10
Last Modified: 29 Mar 2023 13:10
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163025

Actions (login required)

Edit Item Edit Item