Reszeginé Vályogos, Krisztina (2023) Szakmai elégedettség és az intézménytípus presztízsének összefüggései. EDUCATIO, 32 (1). pp. 136-146. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p136.pdf Download (182kB) | Preview |
Abstract
A folyamatosan változó szakképzési rendszerben kiemelt szerepe van a középfokúszakképzésben dolgozó oktatóknak. Kutatásunk fő kérdése volt, hogy azintézménytípus presztízse milyen szerepet tölt be az oktatók szakmaisikerességérzetében. Online kérdőíves felmérésünkön alapuló elemzésünkben aválaszadó oktatók ( N = 168) szubjektív szakmaisikerességérzetét, valamint a tudásátadás, az értékrendformálás, aszocializáció, a szakmai innováció, a kollégákkal és a szülőkkel valóegyüttműködés, a kreativitás, a problémamegoldás és az önképzés sikerességének,valamint a szakvizsga meglétének, a hátránykompenzáló programban valórészvételnek és a nemnek az általános sikerességérzetre gyakorolt szerepétvizsgáltuk. Hipotézisünk, miszerint a magasabb presztízsű intézménytípuspozitívan befolyásolja az oktatók szakmai sikerességérzetét, nem igazolódott,ugyanakkor intézménytípusonként eltérő befolyásoló tényezőketazonosítottunk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Apr 2023 11:54 |
Last Modified: | 12 Apr 2023 11:54 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163713 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |