Sisa, Krisztina Andrea and Siklósi, Ágnes and Harsányi, Gergely Zsolt and Veress, Attila (2020) A számviteli képzés helye és szerepe a felsőoktatás stratégiai célkitűzései mentén. VEZETÉSTUDOMÁNY, 51 (2). pp. 32-45. ISSN 0133-0179
|
Text
VT_2020n2a3.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A gyorsan változó környezet, a hosszú távú kihívások, mint a globalizáció, az erőforrásokra nehezedő nyomás, az európai társadalmak elöregedése folyamatos megújulásra készteti az oktatási rendszert. Az Európai Unió és ezzel párhuzamosan hazánk egyik fő stratégiai célkitűzése az oktatási rendszer teljesítményének és ezen belül is a felsőoktatás vonzerejének növelése. Az Európa 2020 stratégia célkitűzései szerint (Európai Bizottság, 2010) a megvalósítandó célok öt területet érintenek alapvetően: foglalkoztatás, kutatás és innováció, éghajlatváltozás és energia, oktatás, valamint a szegénység elleni küzdelem. E célok között szoros az összefüggés, hiszen a tudáson és az innováción alapuló, fenntarthatóan növekvő, versenyképes gazdaság kialakítása, a magas foglalkoztatás elérése megfelelő oktatási rendszer nélkül elképzelhetetlen. A szerzők tanulmányukban a magyarországi gazdaságtudományi felsőoktatásra fókuszálva adnak képet a jelenlegi helyzetről, bemutatva a lehetőségeket egy hosszú távon fenntartható, folyamatos megújulásra képes rendszerről.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatási szektor, számvitel oktatás, oktatási módszerek, innováció, fenntarthatóság |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 09:15 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 09:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163753 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |