Nagy, Marcell (2023) Lemorzsolódás előrejelzése személyre szabott értelmezhető gépi tanulási módszerek segítségével. SCIENTIA ET SECURITAS, 3 (3). pp. 270-281. ISSN 2732-2688
|
Text
2732-2688-article-p270.pdf Download (845kB) | Preview |
Abstract
A hallgatói lemorzsolódás az egyik legégetőbb probléma a felsőoktatásban. Ebben a munkában a lemorzsolódás elő- rejelzésén keresztül bemutatjuk, hogyan tudják segíteni a felsőoktatás résztvevőit a magyarázható mesterséges intel- ligencia (XAI) eszközök, mint például a permutációs fontosság, a parciális függőségi ábra és a SHAP. Végül pedig kitérünk a kutatás gyakorlati hasznosulásának lehetőségeire, például, hogy az egyéni előrejelzések magyarázata ho- gyan teszi lehetővé a személyre szabott beavatkozást. Az elemzések során azt találtuk, hogy a középiskolai tanulmányi átlag bír a legnagyobb prediktív erővel a végzés tényére vonatkozóan. Továbbá annak ellenére, hogy egy műszaki egyetem adatait elemeztük, azt találtuk, hogy a humán tárgyaknak is nagy inkrementális prediktív erejük van a végzés tényére vonatkozóan a reál tárgyakhoz képest.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | lemorzsolódás előrejelzése, felsőoktatás, oktatási adattudomány, értelmezhető gépi tanulás, megmagyarázható mesterséges intelligencia |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Apr 2023 11:41 |
Last Modified: | 24 Apr 2023 11:41 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164170 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |