REAL

Társadalmi innovációs lehetőségek a turizmusban

Nagy, Katalin (2021) Társadalmi innovációs lehetőségek a turizmusban. MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 11 (2). pp. 360-371. ISSN 2062-9737 (nyomtatott), 2786-1465 (online)

[img]
Preview
Text
744_doi.pdf - Published Version

Download (831kB) | Preview

Abstract

A társadalmi innováció nem más, mint új megoldások kidolgozása és megvalósítása társadalmi problémák megoldása érdekében. A legtöbb magyar és nemzetközi szakirodalom a társadalmi marketinget és más, területfejlesztési megközelítéseket dolgoz fel, s csak ritkán vizsgálja a jelenséget a turizmussal kapcsolatban. Számos kutatás vizsgálódik a kérdéskörben a vállalkozások szemszögéből (pl. Howards-Grenville et al 2014, Schrempf 2014), intézményi oldalról (pl. Dorado 2013, Zietsma és Lawrence 2010), vagy menedzsment, CSR és interszektorális partnerségi viszonyban (pl. De Bakker et al 2005). Mindemellett, találunk társadalmi innovációs jó gyakorlatot a turizmusban is, pl. a tematikus utak terén (pl. Lourens 2007). Jelen tanulmány a szakirodalmi áttekintés mellett a társadalmi innovációk turisztikai alkalmazási lehetőségeit veszi számba, bemutatva néhány jó gyakorlatot, eredményes példát, majd néhány hazai alkalmazási lehetőségre mutat rá a tematikus turizmusfejlesztés területéről.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: innováció, turizmus, tematikus turizmusfejlesztés, társadalmi innováció
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 Apr 2023 12:30
Last Modified: 25 Apr 2023 12:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164211

Actions (login required)

Edit Item Edit Item