REAL

A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban : főszerepben a hallgatók

Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien (2021) A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban : főszerepben a hallgatók. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (11). pp. 28-44. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
697-Tanulmány szövege-4052-2-10-20211129.pdf

Download (927kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt évtizedekben nemcsak a szolgáltatási, hanem szűkebben a felsőoktatási szektorban lezajlott strukturális és finanszírozási változások, a társadalmi-gazdasági környezet támasztotta növekvő elvárások, a hazai és nemzetközi színtéren is intenzívebbé váló verseny a szolgáltatásminőség menedzselése terén is folyamatosan új kihívások elé állítja az intézményeket. A cikk elsődleges célja a felsőoktatásban megjelenő, sokszínű szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása. Ennek során a szerzők áttekintik a legfontosabb előzményeket, a hallgatók felsőoktatási érdekelt felek között betöltött elsődleges szerepét és a SERVQUAL, illetve a SERVPERF modellre épülő népszerű megközelítéseket. A cél azon intézményi feladatok összefoglalása, amelyek megbízható és érvényes szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertani alkalmazások megalapozását és kapcsolódó keretrendszer kialakítását teszik lehetővé.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: felsőoktatás, szolgáltatásminőség, értékelés, érdekelt felek, hallgatók
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 27 Apr 2023 13:28
Last Modified: 27 Apr 2023 13:28
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164439

Actions (login required)

Edit Item Edit Item