Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien (2021) A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban : főszerepben a hallgatók. VEZETÉSTUDOMÁNY, 52 (11). pp. 28-44. ISSN 0133-0179
|
Text
697-Tanulmány szövege-4052-2-10-20211129.pdf Download (927kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évtizedekben nemcsak a szolgáltatási, hanem szűkebben a felsőoktatási szektorban lezajlott strukturális és finanszírozási változások, a társadalmi-gazdasági környezet támasztotta növekvő elvárások, a hazai és nemzetközi színtéren is intenzívebbé váló verseny a szolgáltatásminőség menedzselése terén is folyamatosan új kihívások elé állítja az intézményeket. A cikk elsődleges célja a felsőoktatásban megjelenő, sokszínű szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása. Ennek során a szerzők áttekintik a legfontosabb előzményeket, a hallgatók felsőoktatási érdekelt felek között betöltött elsődleges szerepét és a SERVQUAL, illetve a SERVPERF modellre épülő népszerű megközelítéseket. A cél azon intézményi feladatok összefoglalása, amelyek megbízható és érvényes szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertani alkalmazások megalapozását és kapcsolódó keretrendszer kialakítását teszik lehetővé.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, szolgáltatásminőség, értékelés, érdekelt felek, hallgatók |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Apr 2023 13:28 |
Last Modified: | 27 Apr 2023 13:28 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164439 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |