Körei, Attila and Lengyelné Szilágyi, Szilvia (2020) Didaktikai játékok integrálásának lehetőségei a felsőoktatásban. MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 10 (3). pp. 221-232. ISSN 2062-9737
|
Text
486_doi.pdf Download (501kB) | Preview |
Abstract
Cikkünkben arra a kérdésre keressük a választ, hogy miért és hogyan célszerű didaktikai játékokkal bővíteni a képzési folyamatot a felsőoktatásban. A Z generációs hallgatóság igényeinek és főbb jellemzőinek összegyűjtése, majd ismertetése után a játékosítás és a játékalapú oktatás előnyeit és hátrányait vázoltuk, majd a didaktikai játékok, mint módszertani eszközök csoportosítását jártuk körül és egészítettük ki új szempontokkal. Az eszköz alapú csoportosítás ötlete azért merült fel, mert a leggyakrabban alkalmazott metódusok infokommunikációs eszközöket igényelnek. A digitális bennszülött hallgatóság természetes módon fogadja a videójátékokhoz hasonló játékosítási törekvéseket a tanítási-tanulási folyamat során, azonban nem szabad megfeledkeznünk azokról a lehetőségekről sem, amelyek hagyományos eszközökön alapulnak. Úgy gondoljuk, hogy a kiscsoportos képzési formák esetén az IKT alapú gamifikáció mellett teret kellene biztosítani a felsőoktatásban is a klasszikus specifikus didaktikai játékoknak, amelyek közül elsősorban a kártyával játszható játékok előnyeire fókuszáltunk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Apr 2023 06:23 |
Last Modified: | 28 Apr 2023 06:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164560 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |