Bódi, Máté and Szabó, Ferenc János (2019) Autó futómű végeselemes vizsgálata. MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYE, 9 (1). pp. 127-140. ISSN 2062-9737
|
Text
22_zsu.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az európai szakirodalom leggyakrabban a futómű, mint önálló járműrendszer alatt a komplett kerékből, a kerékfelfüggesztésből, a rugózásból és csillapításból álló alkatrészcsoportot érti. Manapság szinte nincs is olyan szárazföldön közlekedő jármű, melynek ne lenne valamilyen típusú futóműve, legyen az személygépkocsi, busz, kamion, vonat, vagy akár egy harckocsi. Az utóbbi évtizedek egyik leglátványosabban terjedő, nagy hatékonyságú számítástechnikai módszere az ún. végeselem módszer. A gépészeten belül egyik legnagyobb felhasználója az autóipar. A gyártók akár a kocsiszekrény merevségét, a hűtőrendszer hatékonyságát, a beszívott és kipufogott gázok áramlását, a motorban, futóműben ébredő terhelések, feszültségek nagyságát is vizsgálni, szimulálni tudják. Ezek a szimulációk ma már olyan pontosak, hogy a korábban évekig tartó tesztelési folyamat jelentős mértékben rövidíthető. Jelen munka során egy alsó- középkategóriás személygépkocsi jobb mellső futóművét modelleztük. A modell segítségével a kátyúkba hajtás esetén adódó erőhatásokat, deformációkat, feszültségeket és gyorsulásokat vizsgáltuk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 May 2023 07:28 |
Last Modified: | 02 May 2023 07:28 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164721 |
Actions (login required)
Edit Item |