Barankai-Erős, Katalin (2022) A kora gyermekkori táplálás vizsgálata az intézményi és a családi gyakorlat vonatkozásában. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE. SECTIO BIOLOGIAE / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A BIOLÓGIAI TUDOMÁNYOK KÖRÉBŐL, 47. pp. 29-57. ISSN 2732-0480
|
Text
29_Barankai_Erős.pdf - Published Version Download (898kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány alappillére a 37/2014. (IV.30.) EMMI rendelet, amely a közétkeztetőkre vonatkozó szabályozást tartalmazza. A kutatás elméleti hátterében meg jelennek a gyermekgyógyászat, gyermekétkeztetés, a pedagógia, a kutatásmódszertan és a statisztika tudományának egyes elemei. Az adatgyűjtés kvantitatív módszerrel történt, kérdőíves felmérés segítségével. A kisgyermeknevelők és a szülők interneten továbbított kérdőívekre válaszoltak. A Facebook lehetőséget kínált az alapsokaságból egy célpopuláció kiválasztására, de ebből a kitöltők véletlenszerűen kerültek a kutatásba. A konkrét ismeretek és a napi étkeztetési gyakorlat mellett a célcsoport attitűdvizsgálatára is sor került bizonyos kérdésekben. A kisgyermeknevelők és a szülők válaszai közötti összefüggések kutatása korrelációvizsgálattal történt, amelyek alátámasztották vagy cáfolták az egyes hipotéziseket, melyek főként arra vonatkoztak, hogy a célcsoport nem rendelkezik kellő mennyiségű és minőségű ismerettel a kisdedek táplálása terén, és vélhetően szükséges ezen a területen a kompetenciák erősítése.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | táplálás, szülői attitűdök, kisgyermeknevelői gyakorlat, edukációszemlélet |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában R Medicine / orvostudomány > RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan > RM215-RM216 Nutrition, Dietetics / Táplálkozás, dietetika |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 04 May 2023 07:39 |
Last Modified: | 04 May 2023 07:39 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164924 |
Actions (login required)
Edit Item |