Kopasz, Adrien Réka (2022) Módszertani javaslatok a fényszennyezés problémakörének erdei iskolai feldolgozására. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE. SECTIO BIOLOGIAE / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A BIOLÓGIAI TUDOMÁNYOK KÖRÉBŐL, 47. pp. 77-90. ISSN 2732-0480
|
Text
77_Kopasz.pdf - Published Version Download (203kB) | Preview |
Abstract
A környezeti nevelés a formális oktatás keretei között, szervezett programok segítségével igyekszik céljait megvalósítani. A természet egyéni motivációk alapján történő felfedezése, a szabad explorációs élmények ugyanakkor fontos szerepet játszanak az egyén környezethez fűződő viszonyának kialakításában, így fontos lenne kötetlenebb, kevésbé formális keretek közt lehetőséget biztosítani a diákok számára az ilyen jellegű megfigyelésekre. Ehhez az erdei iskolai foglalkozások jó lehetőséget nyújtanak. A fenntarthatóság pedagógiája beépülve az intézmé‑ nyes oktatás keretei közé lehetőséget biztosít arra, hogy a felnövekvő nemzedék fenntartható társadalomban élhessen. Az erdei iskola a természeti környezetbe integrált szinergikus megfigyelési‑tanulási‑észlelési‑érzékelési rendszerben teszi lehetővé a fenntarthatóság elveinek elsajátítását. Ebben a rendszerben a fény szennyezés kérdésköre a globális problémák közt kerül elemzésre. Így megalapozható a társadalmi felelősségvállalás és elköteleződés a fenntartható jövő iránt, ami feltételezi, hogy a tanulók képesek lesznek mérlegelni a cselekvési lehetőségeiket ezen a területen. A tanulmányban szereplő foglalkozástervek lehetőséget nyújtanak néhány jó gyakorlat kipróbálására a fényszennyezés problematikájának témakörében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fényszennyezés, környezeti nevelés, fenntarthatóság pedagógiája |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Q Science / természettudomány > Q1 Science (General) / természettudomány általában |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 04 May 2023 07:43 |
Last Modified: | 04 May 2023 07:43 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/164927 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |