REAL

A pedagógiai értékelés kiegészítése elektrofiziológiai jelek követésével

Bozóki, Barbara and Antal, Károly and Emri, Zsuzsa (2022) A pedagógiai értékelés kiegészítése elektrofiziológiai jelek követésével. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE. SECTIO BIOLOGIAE / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A BIOLÓGIAI TUDOMÁNYOK KÖRÉBŐL, 47. pp. 91-109. ISSN 2732-0480

[img]
Preview
Text
91_Bozóki.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az EEG‑eredmények olyan többletinformációval szolgálhatnak a tanulókról, amely kiegészíti a feladatlapok eredményét, felhasználhatók arra, hogy ne csak azt tudjuk meg egy tanulási folyamat végén, hogy a feltett kérdésekre mennyire jól sikerültek a tanuló válaszai, hanem azt is, hogy a tanulási folyamat alatt a tanuló motivált volt‑e, vagy inkább zavart, mennyire unta a feladatot, és mikor fáradt el egy teszt alatt. Az EEG‑mérések kiértékelésénél nehézséget okoznak a mérés alatti műtermékek, emiatt olyan feladatoknál alkalmazható jól az eljárás, amelyek kevés mozgással járnak. Az EEG‑aktivitás egyéni jellemzői miatt a hasonló feladatok alatti regisztrátumok spektrális jellemzői nagyon eltérőek lehetnek, ennek figyelembevételéhez további mérések szükségesek.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: alfa‑aktivitás, elektroencefalogram, Fourier‑spektrum, kognitív terhelés, théta‑aktivitás
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában
R Medicine / orvostudomány > RC Internal medicine / belgyógyászat > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry / idegkórtan, neurológia, pszichiátria
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 04 May 2023 07:46
Last Modified: 04 May 2023 07:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/164930

Actions (login required)

Edit Item Edit Item