Simay, Attila Endre and Gáti, Mirkó (2017) A fogyasztói jelenlét és a nyilvánosság iránti attitűdök vizsgálata a mobil és közösségi médiában. VEZETÉSTUDOMÁNY, 48 (1). pp. 61-69. ISSN 0133-0179
|
Text
VT2017n1p61.pdf Download (417kB) | Preview |
Abstract
A 21. század kezdete egyben az új médiumok elterjedésének időszaka is. Ma már szinte mindenhol velünk vannak a mobil- illetve okostelefonok, és nagyobb kérdés, hogy mikor nem vagyunk elérhetők a nagyvilág számára, mintsem az, hogy mikor vagyunk jelen ezeken az eszközökön. Személyes közösségeink részben felköltöznek az internetes közösségi hálókra, és egyben új hálózatok szövik át a mindennapok társadalmát a digitális térben. Online kérdőíves kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy bepillantást nyerjünk, mennyire vált fontossá az emberek életében a mobiltelefon, és a hazánkban legelterjedtebb közösségi média oldal: a Facebook. Ezen felül azt vizsgáltuk, hogy milyen attitűdök övezik ezen eszközök használatát, különösen, amikor a magánéletről és a személyes adatok használatáról van szó. Kutatásunk célja, hogy helyzetképet alkotva kimutassuk, hogyan függ ma össze a modern média, a nyilvánosság és a magánélet, illetve mennyire tárulkoznak ki az emberek az állandó média jelenlétben.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 09 May 2023 14:11 |
Last Modified: | 09 May 2023 14:11 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/165070 |
Actions (login required)
Edit Item |