REAL

A fogyasztói jelenlét és a nyilvánosság iránti attitűdök vizsgálata a mobil és közösségi médiában

Simay, Attila Endre and Gáti, Mirkó (2017) A fogyasztói jelenlét és a nyilvánosság iránti attitűdök vizsgálata a mobil és közösségi médiában. VEZETÉSTUDOMÁNY, 48 (1). pp. 61-69. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2017n1p61.pdf

Download (417kB) | Preview

Abstract

A 21. század kezdete egyben az új médiumok elterjedésének időszaka is. Ma már szinte mindenhol velünk vannak a mobil- illetve okostelefonok, és nagyobb kérdés, hogy mikor nem vagyunk elérhetők a nagyvilág számára, mintsem az, hogy mikor vagyunk jelen ezeken az eszközökön. Személyes közösségeink részben felköltöznek az internetes közösségi hálókra, és egyben új hálózatok szövik át a mindennapok társadalmát a digitális térben. Online kérdőíves kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy bepillantást nyerjünk, mennyire vált fontossá az emberek életében a mobiltelefon, és a hazánkban legelterjedtebb közösségi média oldal: a Facebook. Ezen felül azt vizsgáltuk, hogy milyen attitűdök övezik ezen eszközök használatát, különösen, amikor a magánéletről és a személyes adatok használatáról van szó. Kutatásunk célja, hogy helyzetképet alkotva kimutassuk, hogyan függ ma össze a modern média, a nyilvánosság és a magánélet, illetve mennyire tárulkoznak ki az emberek az állandó média jelenlétben.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 May 2023 14:11
Last Modified: 09 May 2023 14:11
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/165070

Actions (login required)

Edit Item Edit Item