REAL

A marketing elszámoltathatóságának problémája

Jakopánecz, Eszter (2015) A marketing elszámoltathatóságának problémája. VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (5). pp. 45-54. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
vt2015n5p45.pdf

Download (409kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja, hogy szakirodalmi összefoglalást adjon a marketing elszámoltathatóságának kérdéséről, problematikájáról. Kiindulópontját az a tény adja, miszerint nagyon változó a marketing vállalaton belüli megítélése, stratégiai szerepe sok esetben jelentősen leértékelődik a versenyképességre gyakorolt hatása ellenére. A marketing alulértékeltségének egyik oka, ha a vállalaton belül nem látják az általa „hozott számokat”, csupán azokat, amelyeket „elvisz”. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy ma egy erősen fogyasztóorientált piaci korszakot élünk, amikor is a fogyasztói (és társadalmi) igények határozottabban vannak jelen a gazdálkodók gondolkodásában, mint valaha. Világosan adódik tehát az igény a marketing teljesítményének mérhetővé tételére. A szerző arra keresi a választ, milyen okai és következményei vannak az elszámoltathatóság hiányának, illetve milyen módszertant alkalmazhatnak a döntéshozók annak érdekében, hogy számszerűsíthetővé váljon a marketingteljesítmény.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: marketingteljesítmény, marketingmérés, teljesítménymérési módszerek, pénzügyi elszámoltathatóság
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Jun 2023 12:42
Last Modified: 06 Jun 2023 12:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166666

Actions (login required)

Edit Item Edit Item