Pulinka, Ágnes (2015) Loyolai Szent Ignác tanulási elmélete. VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (5). pp. 34-44. ISSN 0133-0179
|
Text
vt2015n5p34.pdf Download (298kB) | Preview |
Abstract
Ma már nehéz úgy személyes vagy csoportos fejlesztéssel foglalkozó szakkönyvet kézbe venni, hogy a tanulás témakörébe ne fussunk bele. Vezetőként, tanácsadóként, HR-szakemberként, trénerként, szervezetfejlesztőként a tanulás fogalma, a tanulási elméletek, modellek megkerülhetetlenek. Jelen cikkében a szerző egy sajátos tanulási modellt mutat be, amely első pillantásra a David Kolb nevével fémjelzett tapasztalati tanulási modellhez hasonlít a leginkább. Ez a modell azonban meghaladja, kibővíti a már ismert tapasztalati tanulás elméletét, ami azért is figyelemre méltó, mert ezt David Kolb születése előtt 400 évvel fogalmazta meg egy szerzetes. Loyolai Szent Ignác (1491–1556) ezzel nemcsak megelőzte saját korát, de korunkat is, ráadásul ezt a tanulási modellt szervezeti szintre emelte a XVI. században, s az általa alapított szervezet azóta is ugyanezen elven működik, s Jézus Társasága, vagy jezsuita rend néven ismert.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanulás, tapasztalati tanulás, szervezeti tanulás, jezsuiták |
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Jun 2023 12:59 |
Last Modified: | 06 Jun 2023 12:59 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/166671 |
Actions (login required)
Edit Item |