REAL

Loyolai Szent Ignác tanulási elmélete

Pulinka, Ágnes (2015) Loyolai Szent Ignác tanulási elmélete. VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (5). pp. 34-44. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
vt2015n5p34.pdf

Download (298kB) | Preview

Abstract

Ma már nehéz úgy személyes vagy csoportos fejlesztéssel foglalkozó szakkönyvet kézbe venni, hogy a tanulás témakörébe ne fussunk bele. Vezetőként, tanácsadóként, HR-szakemberként, trénerként, szervezetfejlesztőként a tanulás fogalma, a tanulási elméletek, modellek megkerülhetetlenek. Jelen cikkében a szerző egy sajátos tanulási modellt mutat be, amely első pillantásra a David Kolb nevével fémjelzett tapasztalati tanulási modellhez hasonlít a leginkább. Ez a modell azonban meghaladja, kibővíti a már ismert tapasztalati tanulás elméletét, ami azért is figyelemre méltó, mert ezt David Kolb születése előtt 400 évvel fogalmazta meg egy szerzetes. Loyolai Szent Ignác (1491–1556) ezzel nemcsak megelőzte saját korát, de korunkat is, ráadásul ezt a tanulási modellt szervezeti szintre emelte a XVI. században, s az általa alapított szervezet azóta is ugyanezen elven működik, s Jézus Társasága, vagy jezsuita rend néven ismert.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: tanulás, tapasztalati tanulás, szervezeti tanulás, jezsuiták
Subjects: L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Jun 2023 12:59
Last Modified: 06 Jun 2023 12:59
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166671

Actions (login required)

Edit Item Edit Item