Kemény, Ildikó and Simon, Judit (2015) Termékek és szolgáltatások vásárlása on-line - vajon mások az elvárások? VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (7). pp. 28-40. ISSN 0133-0179
|
Text
VT2015n7p28.pdf - Published Version Download (473kB) | Preview |
Abstract
Az on-line vásárlás a kiskereskedelem napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Az elmúlt években számos tanulmány foglalkozott az elektronikus kiskereskedelem marketingszempontú vizsgálatával, azonban ez idáig kevesen foglalkoztak a termékeket és szolgáltatásokat vásárlók elkülönült vizsgálatával. A szerzők célja, hogy egy kvantitatív kutatás alapján a minőségészleléssel és elégedettséggel összefüggésben megvizsgálják az újravásárlási, illetve a továbbajánlási szándék alakulását konkrét e-kiskereskedelmi vásárlások – termékek vagy szolgáltatások vásárlása – esetében. Eredményeik alapján megállapítható, hogy a szolgáltatást on-line vásárlók esetében az elégedettség hatása a továbbajánlási és újravásárlási szándékra alacsonyabb szintet mutat, mint a terméket vásárlók esetében. A minőségészleléshez kapcsolódó dimenziók között is megfigyelhető egy releváns eltérés: a terméket vásárlók esetében az ügyfélszolgálat relevanciájában a minőségészlelés során, kvázi, azokban az esetekben, amikor a vásárlás után hátra van még a tényleges kiszállítás vagy kézhezvétel. A rendelkezésükre álló minta nagysága miatt elemzésük során a varianciaalapú modellezést (PLS-SEM) használták.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | továbbajánlási szándék, elektronikus minőségészlelés, varianciaalapú modellezés |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jun 2023 11:35 |
Last Modified: | 15 Jun 2023 11:35 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/167806 |
Actions (login required)
Edit Item |