REAL

Termékek és szolgáltatások vásárlása on-line - vajon mások az elvárások?

Kemény, Ildikó and Simon, Judit (2015) Termékek és szolgáltatások vásárlása on-line - vajon mások az elvárások? VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (7). pp. 28-40. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
VT2015n7p28.pdf - Published Version

Download (473kB) | Preview

Abstract

Az on-line vásárlás a kiskereskedelem napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Az elmúlt években számos tanulmány foglalkozott az elektronikus kiskereskedelem marketingszempontú vizsgálatával, azonban ez idáig kevesen foglalkoztak a termékeket és szolgáltatásokat vásárlók elkülönült vizsgálatával. A szerzők célja, hogy egy kvantitatív kutatás alapján a minőségészleléssel és elégedettséggel összefüggésben megvizsgálják az újravásárlási, illetve a továbbajánlási szándék alakulását konkrét e-kiskereskedelmi vásárlások – termékek vagy szolgáltatások vásárlása – esetében. Eredményeik alapján megállapítható, hogy a szolgáltatást on-line vásárlók esetében az elégedettség hatása a továbbajánlási és újravásárlási szándékra alacsonyabb szintet mutat, mint a terméket vásárlók esetében. A minőségészleléshez kapcsolódó dimenziók között is megfigyelhető egy releváns eltérés: a terméket vásárlók esetében az ügyfélszolgálat relevanciájában a minőségészlelés során, kvázi, azokban az esetekben, amikor a vásárlás után hátra van még a tényleges kiszállítás vagy kézhezvétel. A rendelkezésükre álló minta nagysága miatt elemzésük során a varianciaalapú modellezést (PLS-SEM) használták.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: továbbajánlási szándék, elektronikus minőségészlelés, varianciaalapú modellezés
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jun 2023 11:35
Last Modified: 15 Jun 2023 11:35
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/167806

Actions (login required)

Edit Item Edit Item