REAL

Digitális jelentés, személyes megértés

András, Ferenc (2022) Digitális jelentés, személyes megértés. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA, 2 (3-4). pp. 50-57. ISSN 2786-2445

[img]
Preview
Text
PDP_2_3-4_50.pdf - Published Version

Download (222kB) | Preview

Abstract

A „jelentés” és a „megértés” fogalmak viszonya, sorrendisége központi kérdésnek tekinthető bármely kommunikációelméleti vizsgálódásban. Első lépésben fogalmazhatunk úgy, hogy akkor értünk egy kifejezést, ha ismerjük a benne szereplő fogalmak jelentését. Vajon hogyan kezeljük ekkor a „megértés”, a „megismerés”, a „jelentés” szavakat? És mennyiben változtat a szerepük tisztázása során a „digitális” jelző használata? Azaz a digitális kor eszközei miként módosítják a kommunikáció üzeneteinek minőségét és mibenlétét? Egy tradicionális kommunikációelmélet mentén amellet fogok érvelni, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem történik alapvető változás. = The relationship and order of the concepts of "meaning" and "understanding" can be considered a central issue in any communication theory investigation. In the first step, we can say that we understand an expression if we know the meaning of the concepts in it. How do we then treat the words "understanding", "knowledge", "meaning"? And to what extent does the use of the "digital" adjective make a difference when clarifying their role? That is, how do the tools of the digital age modify the quality and content of communication messages? Along the lines of a traditional communication theory, I will argue that, contrary to popular belief, there is no fundamental change.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: igazság, jelentés, kommunikáció, referencia, megértés, értelmezés = truth, meaning, communication, reference, understanding, interpretation
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > B1 Philosophy (General) / filozófia általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Jun 2023 09:35
Last Modified: 16 Jun 2023 09:35
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/167880

Actions (login required)

Edit Item Edit Item