Katona, Andrea and Birkner, Zoltán and Németh, Kornél and Péter, Erzsébet (2023) Ipari digitalizációra való felkészülés eltérő méretű hazai cégeknél = Preparation for Industrial Digitalisation in Domestic Firms of Different Sizes. VEZETÉSTUDOMÁNY : A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM HAVI SZAKFOLYÓIRATA, 54 (6). pp. 47-59. ISSN 0133-0179
|
Text
1014267VEZTUD20230604.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (700kB) | Preview |
Abstract
A magyarországi cégek egyre inkább nyitnak az Ipar 4.0 technológia gyakorlati megvalósítása felé. A szerzők feltáró jelleggel kvantitatív kérdőíves kutatást végeztek, amely során kis-, közepes és nagyvállalatok vezetőit kérdezték meg az Ipar 4.0 felkészültségükről, az Ipar 4.0-val kapcsolatos terveikről. A kérdőíves kutatás során 140 céget kerestek fel, és leíró statisztikai módszert alkalmaztak. Kutatásukban abból a feltételezésből indultak ki, hogy a vezető piaci viselkedést követő vállalatoknál az Ipar 4.0 stratégia jellemzően már kialakították és a digitális transzformáció bevezetésétől leginkább a piaci pozíció javulását várják a vállalatok. Vizsgálták továbbá, hogy releváns-e a vállalati kultúraváltozás menedzselése és támogatása, és vajon elegendő-e a hazai piacon fellelhető Ipar 4.0-hoz köthető K+F szolgáltatások a cégek számára. Vizsgálatukból kiderült, hogy egyre több vállalat tette meg az első lépéseket az ipari digitalizáció irányába, amely gyökeresen változtatja meg a cégek belső folyamatait. A KKV-k közül sokan még felkészültebbek a változásokra, mint a nagyobb cégek. Hungarian companies are increasingly opening up to the practical implementation of Industry 4.0 technology. The authors conducted an exploratory quantitative questionnaire survey in which they asked the leaders of small, medium-sized and large companies about their readiness and plans for the future regarding Industry 4.0. The questionnaire surveyed 140 companies using a descriptive statistical method. In this research, the authors started from the assumption that the industry 4.0 strategy has typically been implemented in market leading companies that expect the introduction of the digital transformation to improve their market position. They also examined the relevance and support of corporate culture change and whether the Industry 4.0-related R&D services available on the domestic market are sufficient. Their study has shown that more and more companies are taking the first steps towards industrial digitalisation, which is radically changing their internal processes. In many cases, small companies are better prepared for change than large companies.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Ipar 4.0, vállalati stratégia, ipari digitalizáció, digitális technológia, kultúraváltás; Industry 4.0, corporate strategy, industrial digitalisation, digital technology, cultural change |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy > HD33 Organization of labour / munkaszervezés |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Jun 2023 12:08 |
Last Modified: | 19 Jun 2023 12:08 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168039 |
Actions (login required)
Edit Item |