REAL

Végzős középiskolások pénzügyi kultúrával és öngondoskodással kapcsolatos ismeretei Magyarországon

Kovács, Zoltán and Törőné Dunay, Anna and Vinogradov, Szergej and Nagy, Katalin and Illés, Bálint Csaba (2021) Végzős középiskolások pénzügyi kultúrával és öngondoskodással kapcsolatos ismeretei Magyarországon. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 14 (3-4). pp. 123-150. ISSN 0865-7823

[img]
Preview
Text
gt_2021_3-4_07_Kovacs_et_al.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A pénzügyi kultúra, pénzügyi tudatosság, öngondoskodás téma- körei egymásra épülő ismeretek, amelyek ismerete vagy az ismeret hiánya jelentősen befolyásolja a társadalom szereplőinek gazdasági jellemzőit, pénzügyi hátterét, anyagi biztonságát. A pénzügyi kultúra, a tudatos pénzügyi gondolkodás, a jövőbe tekintő öngondoskodás korosztályonként eltérő jellegű lehet, de elmondható, hogy a fejlődés bármely életszakaszban megtörténhet. A legcélszerűbb természetesen az lenne, hogy már iskolás korban megkezdődjön az edukáció, hogy a felnőttkorba lépők már tudatosan építhessék fel életük biztos pénzügyi alapjait. Kutatásunk a középiskolai korosztály pénzügyi kultúrával és öngondoskodással kapcsolatos ismereteire fókuszált, kérdőíves megkérdezés alkalmazásával, mely során 811, különböző iskolatípusokban tanuló középiskolástól kaptunk értékelhető válaszokat. Eredményeink rámutatnak arra, hogy mivel az iskoláknak jelenleg nincsenek egységes koncepcióik az ismeretek oktatására és a tantervek, szakképzési programtervek nem tartalmaznak tananyagot pénzügyi ismeretek oktatásához célszerű lenne ezt a témakört is az oktatásba bevonni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: pénzügyi kultúra, középiskolások, öngondoskodás, iskolatí- pusok
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 20 Jun 2023 09:36
Last Modified: 20 Jun 2023 09:36
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/168219

Actions (login required)

Edit Item Edit Item