Takáts, Alexandra (2021) Az online vásárlási szokások pandémia okozta változásának vizsgálata és fenntarthatósági aspektusa. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 14 (3-4). pp. 151-166. ISSN 0865-7823
|
Text
gt_2021_3-4_08_Takats.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az üzleti vállalkozások esetében a már érezhető digitalizáció trendjét a járványhelyzet és a korlátozások tovább erősítették, amit az online vásárlások igénye és növekvő aránya is eredményezett. A bizonytalanságban a fogyasztói magatartás és igények egyik napról a másikra alakultak át. Az online vásárlás esetében fontos a tudatos és biztonságos vásárlás. Azok a szempontok, aminek hatására előnyben részesítik az emberek az online vásárlást: a kényelem, rugalmasság, kedvezőbb árak, helyi üzletekben nem megtalálható termékek vásárlási lehetősége online. Az online vásárlás hátrányai: nem látható élőben a termék, szállítási költség. További kérdés volt, hogy a pandémia hatására felerősödött egészség védelmének szempontja mellett az online vásárlás során megjelenik-e a környezettudatos szemlélet is. Megállapítható, hogy csak egy szűk vásárlói szegmens (8%) a környezettudatos vásárló, akik szerint online vásárlás során könnyebben megtalálhatók a környezetbarát termékek. Az egyes generációk vásárlási szokásai között eltérés tapasztalható, a fiatal felnőttek és a középkorúak körében elfogadott vásárlási forma az online vásárlás, akik elsősorban a bankkártyás fizetési módot részesítik előnyben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vásárlói magatartás, online vásárlás, környezettudatos vásár- lói magatartás, pandémia |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jun 2023 09:27 |
Last Modified: | 20 Jun 2023 09:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168224 |
Actions (login required)
Edit Item |