REAL

Az online vásárlási szokások pandémia okozta változásának vizsgálata és fenntarthatósági aspektusa

Takáts, Alexandra (2021) Az online vásárlási szokások pandémia okozta változásának vizsgálata és fenntarthatósági aspektusa. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 14 (3-4). pp. 151-166. ISSN 0865-7823

[img]
Preview
Text
gt_2021_3-4_08_Takats.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az üzleti vállalkozások esetében a már érezhető digitalizáció trendjét a járványhelyzet és a korlátozások tovább erősítették, amit az online vásárlások igénye és növekvő aránya is eredményezett. A bizonytalanságban a fogyasztói magatartás és igények egyik napról a másikra alakultak át. Az online vásárlás esetében fontos a tudatos és biztonságos vásárlás. Azok a szempontok, aminek hatására előnyben részesítik az emberek az online vásárlást: a kényelem, rugalmasság, kedvezőbb árak, helyi üzletekben nem megtalálható termékek vásárlási lehetősége online. Az online vásárlás hátrányai: nem látható élőben a termék, szállítási költség. További kérdés volt, hogy a pandémia hatására felerősödött egészség védelmének szempontja mellett az online vásárlás során megjelenik-e a környezettudatos szemlélet is. Megállapítható, hogy csak egy szűk vásárlói szegmens (8%) a környezettudatos vásárló, akik szerint online vásárlás során könnyebben megtalálhatók a környezetbarát termékek. Az egyes generációk vásárlási szokásai között eltérés tapasztalható, a fiatal felnőttek és a középkorúak körében elfogadott vásárlási forma az online vásárlás, akik elsősorban a bankkártyás fizetési módot részesítik előnyben.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: vásárlói magatartás, online vásárlás, környezettudatos vásár- lói magatartás, pandémia
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 20 Jun 2023 09:27
Last Modified: 20 Jun 2023 09:27
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/168224

Actions (login required)

Edit Item Edit Item