Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József (2021) Kozmetikumvásárlók szegmentálása a környezet- és egészségtudatosság tényezői alapján. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 14 (3-4). pp. 95-122. ISSN 0865-7823
|
Text
gt_2021_3-4_06_Amberg_et_al.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány témája a környezet- és egészségtudatosság tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a kozmetikai ipar folyamatos „zöldülése” által a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak, amely, mind a Föld egészségére, mind az azt vásárló fogyasztók egészségi állapotára kedvező hatást gyakorol. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést a környezet- és egészségtudatos kozmetikai termékek megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá a környezet- és egészségtudatos kozmetikumok igénybevételére ható faktorok és klaszterek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gyakoriság, használat, klaszter, kozmetikum, vásárlás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jun 2023 09:25 |
Last Modified: | 20 Jun 2023 09:25 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168227 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |