Hatos, Hajnalka (2022) Fenntarthatóság a szakképzésben – két középiskola példáján. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 15 (1). pp. 98-110. ISSN 0865-7823
|
Text
gt_2022_1_06_Hatos.pdf Download (568kB) | Preview |
Abstract
A fenntartható energiagazdálkodás a Szakképzés 4.0 stratégia és az Európai Unió célkitűzése alapján egyaránt elvárásként fogalmazódik meg a szakképző intézmények számára. Az iskolákban a nevelő-oktató munkában is fontos figyelmet szentelni e területnek. A fogyasztói társadalom korában komoly kihívás a mindennapokban a környezet- és a természetvédelem. Az iskolák feladata sokszínű, hiszen tudatos, környezetbarát fogyasztókat, munkavállalókat kell képezniük, illetve működésük során is sok új szempontot kell figyelembe venniük fenntarthatóságuk fejlődéséhez. Két intézmény esetében vizsgálom az emberi, társadalmi, természeti, gazdasági erőforrásokon belül az oktatás vonatkozásában könnyen nyomon követhető mutatókat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fenntarthatóság, szakképzés, oktatás, környezet, gazdaság |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 20 Jun 2023 10:55 |
Last Modified: | 20 Jun 2023 10:55 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168238 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |