Józsa, László and Brányi, Árpád (2015) A társadalmi tőke egyes elemeinek hatása együttműködő dunántúli borászati vállalatok árpolitikájára. VEZETÉSTUDOMÁNY, 46 (9-10). pp. 25-34. ISSN 0133-0179
| 
 | Text VT_2015n910p25.pdf Download (225kB) | Preview | 
Abstract
Napjainkban a vállalati együttműködések korábbiaknál erőteljesebb piaci jelenléte figyelhető meg a gazda- ság számos területén, a stratégiai szövetségektől a beszállítói hálózatokon keresztül a klaszterekig. A piaci szereplők együttműködése versenyelőnyt biztosíthat, megkönnyítheti piaci térnyerésüket, továbbá a vállalati növekedést. Mind a nemzetközi, mind a magyar borágazat dinamikus átalakuláson megy keresztül, sorra jelennek meg a különféle vállalatközi együttműködések, kooperációk. A szerzők tanulmányukban feltárják a társadalmi tőke azon „puha” (soft) tényezőit, melyek révén a gazdasági szereplők hajlandóak összefogni, továbbá az együttműködés jellege szerint tipizálják és csoportosítják az együttműködésben részt vevő borászatokat. Ez a tipizálás segítséget nyújt a kooperáló borászati vállalatok árképzési politikájának mélyebb megismerésében.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | borászati együttműködés, társadalmi tőke, árpolitika | 
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 20 Jun 2023 12:44 | 
| Last Modified: | 20 Jun 2023 12:44 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/168281 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



