REAL

Termékelérhetőség gyökérokainak elemzése egy magyarországi online élelmiszer-kiskereskedő esetén = Analyzing the rootcause of product availability through a Hungarian e-tailer

Póka, Viktor (2023) Termékelérhetőség gyökérokainak elemzése egy magyarországi online élelmiszer-kiskereskedő esetén = Analyzing the rootcause of product availability through a Hungarian e-tailer. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 10 (1). pp. 77-88. ISSN 2415-9395

[img]
Preview
Text
SME_Poka_3695_vegleges.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (584kB) | Preview

Abstract

Az online élelmiszerkereskedelem óriási változáson ment keresztül az elmúlt néhány évben. Az amúgy is lendületben lévő e-kereskedelem a COVID-19 hatására tovább erősödött. Ezzel egyidejűleg a vásárlói elvárások is emelkedtek. A tanulmány célja, hogy bemutassa azokat az okokat, amelyek termékelérhetőségi problémákat okoznak az online élelmiszer kiskereskedelemben. Az adatok egy 2022 őszi adatfelvételből származnak, melynek során a kiskereskedő három kiválasztott telephely esetén, tíz napon keresztül mindennap megvizsgálta a vásárlók által rendelt, de nem elérhető termékeket, megértve ennek gyökérokait, hogy megtegye a szükséges lépéseket, ezzel a szolgáltatás minőségét javítani tudja. A vásárlók visszajelzései alapján a termékek elérhetősége alapvető a szolgáltatás színvonalának megítélése kapcsán. Leíró statisztikai módszerek alkalmazásával elemzéseket végeztük a rendelkezésünkre bocsájtott adatokban és levontuk a következtetéseket. A tanulmány rámutat arra, hogy az omni-channel értékesítési formát működtető kiskereskedőknek milyen kihívásokkal kell szembe nézni a legjobb online termékelérhetőség biztosítása érdekében. = Online grocery shopping has changed tremendously over the past few years. E-commerce, which was already booming, has further strengthened as a result of COVID-19. At the same time, customer expectations also rose. The purpose of this study is to show the reasons why product availability causes problems in online food retail, especially when it comes to small enterprises. The data comes from an investigation from ten day period in 2022 autumn from three nominated locations investigation where investigation took place. Based on customer feedback, the availability of products is essential in assessing the level of service. Using descriptive statistical methods, we analyzed the data provided and we came solutions providing to study. The study outlines the challenges retailers are facing who operates omni-channel to ensure the best online product availability.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: E-kereskedelem, Termékelérhetőség, Vevői elégedettség = E-commerce, Product availability, Customer satisfaction
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Jul 2023 13:15
Last Modified: 06 Jul 2023 13:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/169082

Actions (login required)

Edit Item Edit Item